planGud har en plan...

Du har helt sikkert opdaget det allerede, og du har sikkert følt det, når du har tændt for fjernsynet og set Nyhederne, eller når du har åbnet avisen: Verden er ikke, som den burde være!

Gud skabte alt godt
Bibelen fortæller, at verden blev skabt som et godt sted, men så gik noget helt galt. Det var ikke Guds fejl – men Ondskaben. Djævelen gik nemlig i oprør mod Gud, og i sit oprør formåede han at lokke mennesket med sig. De fulgte det Onde i stedet for at følge deres skaber. Menneskets valg havde store konsekvenser både for mennesker og for jorden, som mistede sin uskyld og blev underlagt død og sorg. Al sygdom, krig og smerte er et resultat af dette. Uansæt hvad vi tror på i livet, kan vi alle enes om at både det onde og det gode findes.

Så kom der godt nyt
Gud var dog ikke uforberedt på det som skete, men satte sig for at genoprette den tabte verden. Det er det, vi kalder Guds Plan. I skolen lærer vi at livet startet på et "laverestående" plan, for at bevæge sig mod højerestående liv. Bibelen fortæller at det hele var omvendt! Alt startet godt, vakkert og rent, og mennesket, ved at omfavne ondskaben, var så med til at det hele gik nedad bakke.  Bibelen er historien om at alt det som nu er ondt, trist og ødelagt, en dag skal genoprettes til sin oprindelige tilstand! Det er dette vi kalder for Evangeliet, som betyder "de gode nyheder". Bibelen fortæller, at den Jesus vi læser om, igennem sin død besejrede det onde og derved lavede en bro over den kløft, der var mellem mennesket og Gud. Alt dette kan på den ene side virke fuldstændig skørt for dig, og alligevel er der så mange mennesker der fuldt og fast vælger at tro denne fortælling. I Bibelen står der faktisk at "vi er de mest tåbelige af alle" dersom det viser sig ikke at være noget om snakken. Og det er her ordet "Tro" kommer ind. Selve historien kan godt virke indbyrdes logisk, selv for et rationelt menneske, men der vil altid være et element af "tro", før selve historien bliver omfavnet så det bliver et "livsssyn"!

Utrolig - men muligt
Måske synes du den er langt ude. Måske synes du det høres fornuftig ud. Måske synes du det er værd at undersøge nærmere. Måske ønsker du egentlig at kunne tro, men får det ikke til. Uansæt hvordan du har det, så vil vi gerne opfordre dig, og udfordre dig, til at undersøge sagen nærmere! Måske er der alligevel noget om snakken....

 

SDAlogo

Links

adventist.dk

Er Adventistkirkens officielle hjemmeside. 

adra.dk

ADRA er Adventistkirkens verdensomspænde hjælpeorganisation. 

kskolen.dk
Adventistkirkens bibelbrevskole

danskbogforlag.dk
Kirkens forlag med kristne bøger, fokus på kristentro, familie og sundhed.

hjaelpeaktion.dk
Adventistkirkens indsamling til nødlidte

vejlefjordskolen.dk
På Vejlefjordskolen bliver skole og kristne værdier kombineret. Skolen har både børnehave, grundskole, efterskole og gymnasium.